ponedjeljak, 26. ožujka 2018.

Kako skinuti zadnjih 5-10 kg za one koji su već na LCHF prehrani (Zelena Keto IF dijeta)


Evo kako - kombinacijom keto prehrane (vrlo malo ugljikohidrata), zelene kure (bez mliječnog i voća) te posta (intermittent fasting). Znači bez doručka, dva obroka u danu, bez mliječnih proizvoda, bez voća. Ne morate ništa vagati ni računati ako ćete se držati ovog jednostavnog plana. 

Doručak preskočite, popijte kavu ili čaj bez dodataka ili blagu limunadu i pijte puno tekućine kroz prijepodne. 

Ručak i večera: Meso ili riba (ili jaja) i povrće. Obavezno za jedan obrok meso ili riba, za drugi mogu biti jaja. Barem 1 put tjedno iznutrice. Odnos je 1/3 mesa ili ribe i 2/3 povrća.
  • Povrće neka bude zeleno lisnato ili kupusasto povrće koje sadrži malo ugljikohidrata i pročišćava organizam. 
  • Pored toga jedite salatu – zelenu, rikula, matovilac, baby špinat. 
  • Ručak spremajte na svinjskoj masti, maslacu ili ghee maslu (ili kokosovom ulju) i začinite povrće maslinovim uljem. 
  • BEZ mliječnih proizvoda (samo maslac dozvoljen). 
  • Uz obrok poželjno popiti juhu od kostiju/temeljac. 
  • U salatu možete dodati avokado ili malo sjemenki ili par orašastih plodova. 

Povrće: špinat i baby špinat, blitva, kupus bijeli i crveni, kelj i kovrčavi kelj, brokula, cvjetača, raštika, prokulice, šparoge, artičoka, zelena salata, radič, rikula/rukola, matovilac, potočarka, poriluk, tikvice, zelene mahune, masline, rotkvice, krastavac, koromač, mladi luk.
  • Izbjegavajte mrkvu i drugo korjenasto povrće (osim rotkvice), te rajčicu, papriku i patliđan. 
  • Dozvoljen je češnjak, đumbir, začinsko bilje, jaggety, vrlo malo kapule (luka). 
  • Dozvoljene su gljive – može nekada umjesto mesa ili sa jajima itd. 
  • Gledajte da meso i povrće budu iz domaćeg organskog uzgoja bez kemikalija. 
Jedite koliko vam treba do sitosti. Ne moram ni napominjati da se ne prejedate jer s ovakvom hranom je to nemoguće. Pazite na omjer mesa i povrća. Nekome treba više hrane a nekome manje, u svakom slučaju na svakih 100 grama mesa jedite 200-300 g povrća. Između obroka pijte dosta tekućine.

Nema kruha, nema peciva, nema LCHF slastica, nema grickanja između obroka, nema sireva ni drugih mliječnih proizvoda, nema ni kefira, nema voća, nema masnoće u kavi, nema pitanja ni filozofiranja. Odlučno i s pozitivnim stavom dok ne spadnu zadnji dosadni kilogrami.

**Ponavljam, ovo je za one koji su već na LCHF i adaptirani na masni pogon, za početnike ne preporučam. Za one koji tek kreću sa LCHF radi mršavljenja, molim vas krenite od početka, čitajte na blogu sve po redu ovdje: LCHF i mršavljenje.

**Bio bi super da počnete trenirati ako već niste. Ljudsko tijelo je stvoreno za kretanje i napor, a ne za sjedenje i ležanje. Treningom popravljate cjelokupno zdravlje, jačate i oblikujete tijelo, ubrzavate metabolizam i još puno toga.

četvrtak, 22. ožujka 2018.

Napokon - GAPS knjiga na hrvatskom!

S velikim veseljem, napokon, mogu objaviti da je na hrvatskom jeziku u izdanju Tragom izašla knjiga “GAPS Crijevno psihološki sindrom” koju je napisala doktorica Natasha Campbell-McBride, specijalistica za neurologiju i nutricionizam.  

Proučavajući zdravstvena stanja stotina pacijenata oboljelih od autizma, poteškoća s učenjem, psihijatrijskih bolesti i drugih teškoća, dr. Campbell-McBride otkrila je jasnu povezanost između nezdrave crijevne flore, slabe probave i toksičnosti od kemikalija nastalih od neprobavljene hrane, koje mogu ozbiljno ugroziti kemiju mozga. Zato je skovala naziv Crijevno psihološki sindrom (Gut and Psychology Syndrome) ili GAPS. Dr. Campbell-McBride među prvima je objasnila ulogu crijevne flore – mikrobioma za ljudsko zdravlje i sve poremećaje do kojih dolazi kada imamo loš sastav ili disbiozu crijevne flore. 

Iako je podnaslov knjige “Prirodno liječenje autizma, dispraksije, ADD-a, disleksije, ADHD-a, depresije, shizofrenije”, knjiga nije namijenjena samo za ove bolesti i poteškoće. Ona nudi informacije o povezanosti zdravlja crijeva i crijevne flore sa sveukupnim zdravljem i imunološkim sustavom organizma, te predstavlja izvanredan priručnik koristan svakoj obitelji. Dr. Campbell-McBride na vrlo jednostavan i lako razumljiv način objašnjava komplicirane procese u ljudskom organizmu kako bismo shvatili povezanost prehrane i drugih čimbenika sa zdravstvenim stanjem. 

Knjiga je korisna svim roditeljima čija djeca pate od alergija, atopijskog dermatitisa, oslabljenog imuniteta, čestih upala uha, probavnih tegoba, nenapredovanja i mnogih drugih stanja. Korisna je i odraslima koji se bore s autoimunim bolestima, upalnim crijevnim bolestima, kao i onima koji nemaju teže zdravstvene poteškoće ali žele pravilnom prehranom poboljšati i zadržati dobro zdravlje. 

U mnogim zemljama svijeta poznata je GAPS dijeta koja se u detalje opisuje u ovoj knjizi. Dijeta se odvija u fazama, od uvodne GAPS dijete koja eliminira veliki broj namirnica, preko postepenog vraćanja namirnica, pa do potpune GAPS dijete koja je vrlo slična Paleo i LCHF načinu prehrane. No čak i ako nemate namjeru provoditi ovu dijetu, iz knjige ćete naučiti mnoge korisne stvari: 
  • Što se događa - kako to sve bolesti počinju u crijevima, o sastavu crijevne flore i svim njenim ulogama u organizmu, o povezanosti crijevne flore i imunološkog sustava, što sve može oštetiti crijevnu floru, o povezanosti crijeva i mozga, do kojih sve poremećaja dolazi zbog loše crijevne flore i sl. 
  • Prehrana - koja je odgovarajuća prehrana za osobe sa crijevno psihološkim sindromom (GAPS-om), zašto ne možemo probaviti određenu hranu i do kakvih poremećaja to dovodi, uvodna i potpuna GAPS dijeta, kako provoditi skidanje s dijete, što kad su djeca jako izbirljiva i neće da jedu normalnu hranu, što kod nenapredovanja i poremećaja hranjenja itd. 
  • Sve o dodacima prehrani kao što su probiotici, ulje jetre bakalara, vitamini i minerali, enzimi, o manjku želučane kiseline i do čega on dovodi, sve o dobrim i lošim masnoćama, kolesterolu i zašto je potrebna detoksikacija organizma. 
  • O čestim upalama uha, slabom imunitetu i kako ga ojačati, kako rješavati opstipaciju, o genetici, kako se hraniti kad planiramo obitelj, o dohrani beba u GAPS obiteljima, o cijepljenju i mnogim drugim stvarima. 
  • Knjiga sadrži i veliki broj recepata za sva jela, slana i slatka, recepte prilagođene djeci, upute kako fermentirati hranu i još puno toga. 
Činjenica je da smo u ovom modernom dobu više nego ikada izloženi toksinima iz okoliša koji nam narušavaju zdravlje i hrana više nije prirodna kakva je nekada bila. Stoga je knjiga ovakvog edukativnog sadržaja izuzetno vrijedna kao literatura i priručnik za zdraviji i kvalitetniji život. Ranije sam objavila jednu recenziju ove knjige, pročitajte je ovdje: GAPS Crijevno psihološki sindrom - recenzija

Knjigu po promotivno sniženoj cijeni, do 05.04.2018. naručite ovdje: Tragom webshop.


Copyright © 2010-2018 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.