ponedjeljak, 29. listopada 2012.

Svašta nešto


Sigurno ste primjetili da nisam baš aktivna na blogu u zadnje vrijeme. To je zato što radim na puno drugih stvari a dan mi i dalje traje samo 24 sata. Pa da podijelim nešto od toga s vama… Provela sam jedan fantastičan tjedan u Zagrebu. Odradila masu toga i posijala sjeme za neke dobre projekte. U srijedu sam sudjelovala u snimanju emisije 8. kat s Danijelom Trbović, s još četiri gošće, tema emisije je naravno hrana. Emisija će se najvjerojatnije prikazati u drugoj polovici 11. mjeseca, javim još točno.

U subotu sam sudjelovala na 2. kongresu Prirodne medicine kao jedan od 7 predavača. Šta da vam kažem, bilo je fenomenalno. Toliko pozitivne energije i pravih ljudi… Upoznala sam liječnice, stomatologinje i nutricionistice koje podržavaju moj koncept izvorne prehrane kao rješenja za optimalno zdravlje. To je fenomenalno, jer kad nas je više poruka je jača. Jedna poznata zagrebačka holistička stomatologinja je rekla ”Ovo je početak nečeg velikog” – i ja sama to osjećam. Prije godinu – dvije sam obećala da ću pokrenuti prehrambenu revoluciju u Hrvatskoj i ona se zaista već događa. Naravno to ne bi bilo moguće bez sviju vas koji ste na vlastitoj koži doživjeli pozitivne rezultate s promjenom prehrane i dajete podršku ovom pokretu na razne načine.

Publika je u subotu bila fenomenalna, ljudi su stajali u redovima da pričaju sa mnom. Dobila sam nazad masu pozitivne energije koja me puni da idem dalje. Tako su svi sretni kad konačno dobiju pravu informaciju o hrani, to se instiktivno osjeća, naravno – ne može se ljudima mazati oči u nedogled.

Drugo što sam radila: dogovorila slijedeću knjigu – o prehrani za djecu, dobila ponudu za snimanje obrazovnih emisija na istu temu, dogovorila predavanje za dijabetičare koji su možda i najveće žrtve službenih prehrambenih preporuka koje kažu da baza prehrane za te ljude treba biti šećer i škrob – upravo ono što ti ljudi ne podnose tj ne mogu metabolizirati…

Započela sam dogovore oko izdavanja tiskanog časopisa koji bi pisao istinu o hrani... Potrebno je educirati i proizvođače hrane i potrošače i uputiti ih jedne na druge. Evo pogledajte samo situaciju s mlijekom: proizvođači prolijevaju mlijeko jer su uvjeti otkupa od strane industrije postali prestrašni (plaćaju 0,40 lipa do 2 kn za litru mlijeka). Prava tragedija, seljaci kažu da će krave poslati u klaonicu (umjesto da ih pošalju na pašnjake) jer ne znaju da je potražnja za pravim mlijekom sve veća i da npr Zagrepčani plaćaju i 9 kn za litru pravog mlijeka. Naravno nije dovoljno da je mlijeko sirovo tj nepasterizirano, ono mora biti pravo mlijeko, dakle krave moraju biti na pašnjacima a ne nabijene u hangarima i tovljene sojom, koncentratima i hormonima. Da ne duljim o mlijeku, to je samo jedan primjer prehrambenog paradoksa. Sve što trebate znati o mlijeku možete čitati u mojoj reportaži u novom broju Sense kad izađe sad početkom mjeseca.

Sad nas je već ozbiljan broj koji se ne razne načine angažiramo oko širenja istine o hrani. Zato je moja ideja da osnujemo udrugu oko koje bismo okupljati ljude sa sličnim ciljevima i preko koje bi se povezivali, ali i educirali, proizvođači i potrošači. Kad govorim o proizvođačima ne mislim na konglomerate, već na poštene, male, lokalne uzgajivače prave nezagađene hrane, uzgajivači krava, svinja, pilića, jaja, mlijeka, voća, povrća, ljekovitog bilja, koji uzgajaju hranu na prirodan način bez brutalnih metoda koje se koriste u masovnom uzgoju i industrijskoj preradi hrane.

Uglavnom, svašta se nešto događa, stay tuned… Pokret za povratak na pravu, tradicionalnu, izvornu prehranu možete podržati na razne načine. Javljate ako znate za neke proizvođače prave hrane, pričajte prijateljima koja je razlika između prave hrane i industrijskog smeća: 
  • maslac vs margarin, 
  • svinjska mast vs rafinirana hidrogenizirana biljna ulja, 
  • pravo mlijeko vs pasterizirana, homogenizirana, sojina, zobena i ina ”mlijeka”, 
  • domaći špek i kobasice vs pileće, pureće salame i ostale industrijske izmišljotine, 
  • domaće lokalno sezonsko voće i povrće vs špricano, umjetno gnojeno, stotinama kemikalija tretirano nezrelo ubrano i transportirano s drugog kraja zemaljske kugle, 
  • na tradicionalan način pečeni kruh od žitarica domaćeg sjemena mljevenih u kamenim mlinovima vs kupovni kruhovi od GMO hibridizirane frankenštajn pšenice tretirane sa preko stotinu kemikalija na putu od zemlje do stola,
  • itd, itd


Podržite ovaj blog komentarima, pokušajte pomoći jedni drugima odgovarajući na pitanja na koja znate odgovor, ne čekajte da sve sama odradim jer ne stignem.
Podržite ovaj pokret kupnjom knjige, jedine na hrvatskom jeziku koja otkriva istine i laži o hrani. Ako ne znate što biste poklonili prijatelju za rođendan, kupite mu knjigu, možda mu promijenite život.



Broj komentara: 19:

  1. Draga Anita,

    Ovo je jednostavno fascinantno! Zašto tako kažem? Zato jer sam neki dan gledala na TV-u emisiju 8. kat u kojoj je Danijela imala goste s povećim viškom kilograma, gledala sam to i nisam se dobro osjećala. Sve je to bilo postavljeno naopako, samo sam rekla, kako bi bilo pametnije Anitu (tebe) pozvati u emisiju i da ljudi čuju iz prve ruke kako treba jesti i mršaviti. Eto, to će se i dogoditi! Zahvalna sam ti na tome, a i na svemu drugome.

    Nisam mogla doći na kongres, ali imam informacije o njemu iz prve ruke, da tako kažem.

    Ideja o udruzi mi se jako sviđa, prvenstveno zbog nabavke namirnica. Tražim ovih dana čvarke po Varaždinu - nema ih. Tražim špek da ih sama napravim - nema ga. Mesnice se zatvaraju, nestaju. Nikakvo čudo, s obzirom na troškove koje vlasnici imaju. Možda bi uz pomoć udruge i prodaja išla bolje, na principu narudžbe poznatih, redovitih kupaca.

    Usput da ti kažem, od prije neki dan i moj muž je krenuo na LCHF, već ima 1 kg manje, a na opuštenom LCHF-u je! Ustanovili smo i da mu štitnjača radi usporeno, tako da i na tome sada radimo. Znamo da je uspjeh neizbježan.

    Puno ti hvala na svemu i puno pozdrava od Sanje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Fascinantno Sanja, tako je, FASCINANTNO!... ovo je samo nastavak jučerašnjeg razgovora :)
      Anita, bravo, samo naprijed!

      Izbriši
  2. Draga Anita,

    Osnivanje udruge, ali i izdavanje časopisa o pravoj hrani je super ideja i definutivno podržavam obje.
    Ja sam LCHF već više od godinu dana i osim što sam zdrava ko dren, k tome mi se i jako sviđa to što vidim u ogledalu.
    Vaš blog me je potaknuo da promijenim način prehrane a knjigu mogu samo nahvaliti.

    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Bravo Anita :-)
    Podržavam osnivanje udruge i stojim ti na raspolaganju.
    Pozdrav,
    Željka

    OdgovoriIzbriši
  4. Već nekoliko mjeseci čitam vaš blog Anita, do sada nisam ništa komentirao, ali nakon ovog posta jednostavno moram - mislim da je to naša "obaveza", nas koji čitamo sve ove korisne savjete. Na LCHF-u sam nešto duže od godinu dana i svjestan sam svih pozitivnih promjena koje su na taj način ušle u moj život, napokon imam osjećaj da sam odlučujem o svom zdravlju. Međutim, svo to vrijeme mislim da mi nešto fali, nešto što bi taj stil života učinilo kompletnim - a to je upravo ovo o čemu pišete u zadnjem članku: Ideju moramo širiti među ljudima. Kad god se povede razgovor o zdravlju i hrani ja govorim o svojim iskustvima, i na tome se uglavnom završi, malo je mojih prijatelja koji su prešli na LCHF. Svaka čast na ovom trudu Anita, nadam se da će blog zaživjeti i komentarima drugih koji su za sada samo "čitači", kao što sam i ja bio do ovog trenutka. Pozdrav iz Osijeka.

    OdgovoriIzbriši
  5. Čestitke na idejama, projektima i nastojanjima da ljudima otvorite oči i podijelite znanje o dobrobiti i važnosti pravilne ishrane ili doslovno zdrave hrane...Jer neka hrana doista jest " bolesna".

    OdgovoriIzbriši
  6. Bravo Anita! Zadnjih 10-tak mj čitam Vaš blog,a cca 9 mj smo suprug i sin i ja na LCHF prehrani. Dobro se osijećam,smršavila sam bez odricanja i gladi, smanjila 50% terapiju za tlak, izbacila tablete za alergiju...sve samo pozitivno.Moj sin je do sada smršavio 22 kg,i ima znatno poboljšanje krvne slike.
    Prijatelji su me početno gledali i slušali u čudu-ne jedeš kruh? kako živiš bez pašte? Nakon 2 mj kad sam izgubila prve kilograme i počela odbacivat razne tablete oko sebe i oni su mi se počeli priključivat. Sad je to već jedna ekipa (ima nas 10!!) pa i razmijenjujemo recepte!Neke je trebalo uvjeravat , ali većini njih je trebalo samo objasnit-kako i zašto! Jedan od tih prijatelja je čovjek koji 15-tak godina boluje od gihta (redovito uzimao terapiju)i kad bi samo pogledao jetricu ili srdelice ili popio čašu crnog vina bi imao napadaj gihta , a sada bez terapije uživa u srdelicama , gulašu od jetrice i čaši vina i nemože vjerovati da mu se i to događa.
    Knjiga je odlična , čekam krajem godine i knjigu recepata.

    Podržavam osnivanje udruge , podržavam osnivanje časopisa , podržavam Vas čim je za dobrobit čovjeka i zdravlja , i nadam se da ćete uspjeti-jer farmakoindustrija je jako snažna i treba nas što više da joj se suprostavimo!!
    Na raspolaganju sam vam, pozdrav , Dragana

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Anita,imas moju podrsku za sve sto si gore navela.Ovo tikanje mi dolazi spontano i nadam se da nemas nista protiv.Pratim ovaj blog od samih pocetaka i vise se ne sjecam koliko ljudi sam usmjerila na njega kao i na lchf prehranu.Mada mi se ponekad cini da je malo nespretan ovaj naziv high fat,ali kako smo desetljecima jeli u posudju u kojem se sve priprema bez ili s kapljicom masnoce, razumljivo je i jednom ce to biti normal fat, a i ta kolicina ugljikohidrata koja nam se sad cini low takodjer normal.I jos nesto,bilo bi divno uci u ducan i moci kupiti zdravu,prirodnu hranu po prihvatljivim cijenama.Kako sam odrasla na selu znam da npr.bltva raste kao korov, maltene i ne vidim zasto bi trebala biti skupa,a i meso domacih zivotinja je ujesen sve samo ne krto.Pozdrav,Radoznala:)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Anita, mislim da tvojih 24h ipak nekim čudom traje puno duže nego većini nas :)
    Svaka čast na velikom trudu i znanju koje nesebično dijeliš!

    Da konzumiram mlijeko, ne bi ga ni besplatnog uzimao s farma, kao i ništa drugo.
    Danas smo prisiljeni čak i sa punim novčanikom gladovati pored hrane i vode na dohvat ruke.

    Puno je posla pred nama i svakako se trebamo povezivati, udruga je odlična ideja!
    Nedostaje i forum kao platforma za komunikaciju, novi bi trebalo napraviti na dobrim temeljima da ne nestane preko noći kao prošli.

    Uvijek možeš računati na moju kritiku, pohvalu i pomoć! :)
    Ne možemo i ne moramo svi imati isto mišljenje o svemu.
    Važno je da imamo puno zajedničkog što nas povezuje :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala svima na lijepim komentarima i podršci ♥
    Vaša su iskustva fenomenalna, pišite češće, kako biste pomogli drugima da se i oni odluče na promjene, ako su ljudi nesigurni ili još nemaju dovoljno informacija...

    @ Radoznala naravno da može na "ti" meni je to najdraže i najjednostavnije. Slažem se za naziv LCHF, često dovodi do nesporazuma. Ali sad je gotovo, naziv se već etablirao a mi lako objasnimo da je high fat zapravo normal fat ;)

    @ Ogi hvala, računam ja na tvoju podršku i naravno da se ne trebamo svi slagati 100% oko svega, to bi opet bilo bezumlje. Neznam za forum, to bi netko trebao preuzeti na sebe, ja zaista ne stignem. Mislim da će pravo vrijeme za novi forum stići kad osnujemo udrugu, u sklopu nove web stranice...

    @ Dragana, vaše je iskustvo fenomenalno, naročito mi se sviđa to da ste već cijela ekipa! Moram vas iskopirati i pustiti na Facebook, nek ljudi čitaju :)

    @ Hvala Saša iz Osijeka, Sanja, Željka, puno pozdrava ♥

    OdgovoriIzbriši
  10. Anita, imam 43 god i nedavno mi je dijagnosticirana hipotireoza. Najprije bih probala promjenom ishrane poboljšati stvar i otkloniti uzrok, a ne sintetičkim hormonima liječiti posljedicu. Odlučila sam se za LCHF, pa bih Vas molila za par savjeta, kao početi, na što paziti,... Unaprijed se zahvaljujem!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Gordana počnite s ovim http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/04/lchf-program-prehrane.html

      i strogo pazite da ne unosite gluten - nikad ni u najmanjim količinama. Hipotireoza je jedna od bolesti koje su povezane s nepodnošenjem glutena http://istineilaziohrani.blogspot.com/2011/04/nepodnosljivost-glutena-uzrok-mnogih.html

      Lijep pozdrav i sretno!

      Izbriši
    2. Hvala na odgovoru! Krećem i javit ću Vam rezultate za koji mjesec:)

      Izbriši
  11. Anita, pozdrav.

    Kad pomenuste kupovinu knjige - da li Vaša knjiga može da se kupi u Beogradu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zasada ne, ali se može naručiti da vam stigne poštom :)

      Izbriši
  12. Postovana,

    prije godinu dana zahvaljujuci vasem pisanju promijenio sam nacin prehrane prema LCHF savjetuma. Prije LCHFa sam imao dosta povisene trigliceride i koresterol kao i mokracnu kiselinu na granici prihvatljivog. Zadnji nalazi su odlicni. Trigliceridi su sa 6 pali na 1.6, koresterol sa 6.8 na 5.8. popravio se odnos loseg i dobrog koresterola itd. Na ovom rezimu prehrane gubim otprilike 1kg mjesecno. Sada se polako priblizavam zeljenoj tezini a posto jedem koliko mi treba, zanima me kako zaustaviti gubljenje na ltezini? Kakva su iskustva? Da li ce tijelo samo regulirati tezinu i mogu pustiti da izgubim na tezini koliko ce ici ili trebam povecati unos UH da ne izgubim previse na tezini? Unapijed se zahvaljujem na savjetuma. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marko, krasni rezultati - čestitam :) Mršavljenje će se spontano zaustaviti kad dođete na normalnu tjelesnu težinu, a ako se to ne bi dogodilo, dodajte malo UH - voće i korjenasto povrće.

      Izbriši
  13. Čitam ujutro ovaj vaš članak i djeluje jako inspirirajuće. Imam potrebu da vam pomognem i da ja nešto promjenim i poduzmem. odjednom mi se čini moje osmosatno uredsko vrijeme kao gubljenje vremena, kad vidim koliko vi toga stignete napraviti. slučajno sam naišla na blog zbog problema s candidom i odonda provodim sate i sate i gutam sve tekstove, isprobavam recepte. sad sam 16 dana na ovoj ishrani i smršavila sam 3 kg. ponekad mi je teško ( najgore u gostima kod nekoga na ručku kad si okružen sa hrpom stari što nesmiješ jesti ili kad izađeš van. jedino što mogu naručiti je čaj :) ) ali trudim se da dolazim sve manje u takve situacije. prosljeđujem dalje vaše tekstove, i imam potrebu da napravim još mnogo toga. dobili ste vjernu čitateljicu, ako zatrebate kakvu pomoć slobodno mi se javite,ja sam u Zagrebu. Žao mi je što nisam mogla doći u subotu na predavanja,ali vjerujem da će biti još prilika :)
    puno pozdrava i samo tako nastavite

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Carry, na ponuđenoj pomoći, imat ću na umu :) Nadam se da će vama ubuduće ići dobro i da nećete dolaziti u nezgodne situacije :)

      Izbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.