četvrtak, 23. kolovoza 2012.

Zobene lepinjice

Taci s bloga U džaku brašna podijelila je ovaj odličan recept za lepinjice sa zobenim posijama. Vrlo su jednostavne za napraviti. Ovaj kruh sadrži manje masnoće nego kruhovi od mljevenih orašastih plodova i sjemenki pa više liči na "obični" kruh. Meni je još ukusniji (sočniji) kad u smjesu dodam naribanu tikvicu. 

Sastojci:
100-120 grama zobenih posija
2 jaja
300 grama mladog sira (posnog ili polumasnog)
malo soli
1 žličica praška za pecivo 

Priprema:
Usitnite zobene posije u mlinu za kavu da budu više kao brašno, pa pomiješajte sa praškom za pecivo. Pomiješajte jaja sa sirom pa dodajte brašno i sol. Sa žlicom rasporedite smjesu u male hrpice na pleh obložen papirom za pečenje. Taca je napravila 4 veće lepinje, a ja sam napravila male porcije, ukupno 12 komada. Pecite ih na 180 stupnjeva oko 20 minuta ili dok ne porumene. 

Ipak, ne treba prečesto koristiti zobene posije (mekinje) u većim količinama, a zašto je tako pročitajte ovdje --> Kruh i LCHF - koliko, od čega i što mekinje imaju s tim.


Broj komentara: 67:

  1. mmmmmm.....Anita, ovo zvuci bozanstveno! Povremeno osetim potrebu za necim tako "hlebastim"...Podhitno pravim!

    OdgovoriIzbriši
  2. Hej!
    Kako se to zobene posije zovu na svedskom? :-))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A sta je onda kruskakli? Jucer bas gledao imaju svasta nesto da zavrsava na kli? ;)

      Izbriši
    2. Kruskakli su pšenične posije (mekinje) i teoretski ne bi trebale biti loše, jer su to samo neprobavljiva vlakna - nema ugljikohidrata, nema glutena. Ali pšenica je toliko izmanipulirana - frankenstein pšenica - da je najbolje sve od nje izbjegavati u širokom luku...

      Izbriši
    3. Eto danas zamijesao 300 grama zobenih mekinja,dva decilitra dinkel i dva decilitra graham brasna sa 4 jajeta,trunka praska za pecivo. Nisam posije mljeo nego onako "citave" sve skupa pomijesao.Ispala A4 tanka hrskava pogaca koju sam izrezao 16 porcijskih komada.

      Planiram sutra nakon toliko vremena doruckovati i to "kruh" sa maslacem i slaninom. Ako se prestanem javljati da se zna sta me dotjeralo ;)

      Izbriši
    4. Ajme Bernard šta ti bi, neće ti gluten dobro sjesti na crijeva...

      Izbriši
    5. Ja imam pitanje u vezi mekinja...Koja je razlika između zobenih,pšeničnih i heljdinih mekinja?Ja koristim pšenične i heljdine i jedino što mi je uspjelo su palačinci,pogačice nikad.
      Hvala puno.

      Izbriši
  3. puno puno puno hvala!! još jednom super blog!

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Anita,
    zanima me što znate o proteinskim napicima, proteinima u prahu. Tipa Whey protein i ostali za spravljanje shakeova.
    Ako znate od čega ih to točno rade i kako, je li dobar za zdravlje...?
    Imam manjak kilograma i željela bih se udebljati (oko 7 kg) pa razmišljam da ih počnem uzimati jer mi se čini da bi to bilo jedino učinkovito. Možete li mi išta preporučiti?

    Htjela sam Vam poslati mail, ali nisam ga mogla naći. Ispričavam se na smetnji.

    Ana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ana neće vam prašak pomoći za regulaciju tjelesnu težine, to možete postići samo pravom nutritivno bogatom hranom. Opušteni LCHF sa voćem i korjenastim povrćem, 3 obroka plus 1 - 2 međuobroka.

      Izbriši
  5. pozdrav, ako mi mozes rechi sto su to "prosije" ili napisi na svedskom o cemu se radi. inache zvuci interesantno jer je nemoguche u svedskoj pronachi kruh od zobi. Ako pise da je od zobi (havre) onda je samo mali dio zob a ostalo brasno. puno si me obradovala sa ovim receptom.

    Pozdrav iz kisovitog (danas) Lunda.

    RPlicanic

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Made, posije su kli odnosno zobene posije su havrekli.
      Lijep pozdrav i ha det gott :)

      Izbriši
  6. Tack ska du ha ;), prvi pokusaj nije uspio, tijesto bilo prerijetko te umjesto 10-tak lepinjica dobio jednu veeeeeeliku preko citave tepsije. ali ukus je bio ok, nije se bacilo, haha. Koristio KESO (4% masnoce) sir, mozda sam ga trebao izcijediti prije mjesanja sa jajima. kad uspije pohvalicu se, do tada mahanje i uzivaj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kod ovih kruhova se ne treba strogo držati recepata, tijesto treba biti gusto, znači ako je rijetko dodati još "brašna", posoliti prema guštu i to je to :)

      Izbriši
  7. Draga Anita, sutra planiram isprobati recept :) Imam umedjuvremenu jedno pitanje. U ZG sam nasla zobene mekinje u DM-u. Njihova marka Alnatura ima zobene, psenicne i pirove. Uocila sam da zobene imaju 58 g UH na 100 g mekinja, a psenicne i pirove po 17 g - http://www.alnatura.de/de/produktdatenbank/1009/1155#product_db_navigation (u desnoj koloni su produkti, a na svakom linku postoje i detalji). Je li to samo do ovog proizvodjaca i proizvoda ili je to inace tako? Ne bi li bilo LCHF-istima uzeti psenicne ili pirove, ove su kao iz nekog eko-uzgoja? Hvala ti unaprijed! Pozdrav, Eni

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eni ugljikohidrati u posijama su uglavnom neprobavljiva vlakna koja ne djeluju na šećer u krvi pa nas zato ne zanimaju. Prema tome je isto uzimati zobene, pšenične ili pirove, ali pošto je pšenica jako manipulirana i čest je alergen preporuka je da se izbjegava.

      Izbriši
    2. Pozdrav svima! Čitam Vaš blog i sve komentare i zaista su korisni (i zato hvala svima) :)
      Iskoristila bih priliku ovdje postaviti pitanje jer se bas radi o zobenim mekinjama/posijama - da li su onda one "dozvoljene" u anicandida dijeti?
      Zahvaljjem unaprijed! Pozz...

      Izbriši
  8. Pravila sam lepinjice i divno su uspele...najvise mi se svidjaju od svih ostalih hlebasto-krusnih namirnica. I vazno: juce mi je bio prvi dan moje TRECE (!!) godine LCHFiranja! definitivno jedna od mojih najboljih zivotnih odluka!! U to ime saljem veliki poljubac Aniti!

    OdgovoriIzbriši
  9. Anita, mogu li se zobene mekinje jesti u zelenoj kuri? Bila bi mi laksa priprema hrane za skolu.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ako se nariba tikvica u zobene lepinjice, moraju li se istisnuti zbog vode koju imaju u sebi, tj. procijediti? Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ovaj recept je najbolji i odlicna je smesa kao podloga za picu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jos bolja podloga za pizzu je "tijesto" radjeno od cvjetace. Jedna cvjetaca se izblenda, ako je vlazna stavi se u tepsiju i zagrije, pa se iscjedi u krpu. Doda se ribanog sira, dvoje jaja ,sol i zacini po zelji. Tijesto se rasporedi kao podloga za pizzu i pece dok ne dobije zlatnu boju. Onda dodajete sastojke za pizzu po zelji. predobro je, isprobajte. Ja pravim od iste smjese i tortilje.
      Pozdrav

      Alma.

      Izbriši
  12. Draga Anita,

    Možda će pitanje biti smiješno, a i čini mi se da si negdje objašnjavala što je što, ali ja sad ne znam što su posije, a što mekinje, je li to jedno te isto? U DM-u se mogu kupiti zobene, pšenične i pirove MEKINJE , a od posija imaju samo pšenične. U ovom receptu se traže zobene posije, dakle, nešto s malo UH. Mekinje imaju oko 50-60 g UH na 100 g namirnice.

    Hvala na odgovoru i pozdrav od Sanje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sanja posije i mekinje su isto. One sadrže gotovo samo vlakna, a to su ugljikohidrati koji nas ne zanimaju jer ne podižu šećer u krvi :)

      Izbriši
    2. samo bih podsjetila da je koncentracija fitinske kiseline u posijama poprilicna i da mozda nisu za svakodnevnu konzumaciju bez obzira na kolicinu ugljikohidrata.cisto da nam se ne dogodi da od drveta ne vidimo sumu:http://www.westonprice.org/food-features/living-with-phytic-acid srdacan pozdrav

      Izbriši
    3. Potpuno se slažem i ne mogu dovoljno naglasiti da su peciva i kruhovi samo "prva pomoć" u prelaznom periodu dok se ne naviknemo na prehranu bez kruha i tijesta, a nikako osnova prehrane.

      Izbriši
  13. Radoznala, hvala na podsjetniku. Na LCHF prehrani sam nešto dulje od 6 mjeseci, nemam potrebu za kruhom i tijestom, nisam ju ni u prijelaznom periodu imala, jednostavno, ponekad si poželim pizzu na LCHF način, a tijesto od orašica i sjemenki preuzme u pizzi sav okus, pa nemam volje ni za takvom. Na kraju ispada da ju neću uopće jesti. Možda na oopsie kruščićima.

    Pozdrav od Sanje!

    OdgovoriIzbriši
  14. Ma,nema na cemu.Drago mi je ako sam pomogla,a zao ako sam ti pobrkala planove za pizzu.Mozda bi pomoglo da se mekinje prethodno poprze,onako na suho...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Radoznala, probat ću s namakanjem preko noći, pa slijedeći dan napraviti tijesto i pizzu. Nije mi baš neka potreba, no kad svojima ispečem pizzu, a ja takvu od brašna ne jedem, onda bih i ja pizzu. A njiam se moja ne sviđa previše. Razmišljala sam, ako tijesto napravim od zobenih mekinja, možda se i njima svidi, pa možemo svi jesti istu pizzu...
      Pozdrav od Sanje!

      Izbriši
  15. Sanja ja sam radila bas tako kako si rekla, najprije ostalima obicnu pizzu a ja nista. POtom sam radila pola-pola, njima obicnu, sebi po ovom receptu sa zobenih mekinjama, a onda sam svima po svom i bili zadovoljni.
    Postoji jos jedna varijanta - njima normalnu u sabi na pek papiru zapecem sir, salsu i sunku sa origanom, znaci bez ikakvog tijesta...onda prebacim na tanjur i festa :-) Znam, nije to to ali dobro za zavarati se:-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. BP, hvala na savjetu. Probat ću pizzu s tijestom od mekinja, a kako mojisve probaju što jedem, možda im se svidi. Ima dosta jela koja su prihvatili na LCHF način.
      Pozdrav od Sanje!

      Izbriši
  16. Draga Anita,

    greškom sam kupila zobene klice umjesto posija. Smije li se njih upotrijebiti umjesto posija?
    Hvala unaprijed :)
    Anita

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Anita klice imaju više UH nego posije i sadrže omega 6, ali neće ti ništa biti ako potrošiš to pakovanje koje si kupila :)

      Izbriši
    2. Probala sam ove lepinjice i presuper su :) stavila sam pored tikvica i malo pršuta tek tolko za okus i prefine su :)

      Izbriši
  17. Draga Anita,
    Hvala na isprobavanju lepinjica i jako mi je drago što si ga uvrstila u favorite.
    Ponekad od ovog "testa" napravim veknicu pa liči baš hleb.
    Puno te poydravljam i svako dobro!

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja sam ovaj blog otkrila nedavno, tako da sam tek počela uživati u njegovim receptima. Danas sam prvi put probala ove lepinjice i mislim da će danas i nestati! :) Anita,hvala što sve ovo dijelite s nama!

    OdgovoriIzbriši
  19. Da dodam, umjesto mladog sira radila sam ih sa skutom i to je super ispalo. Svejedno, zanima me na kakav mladi sir ste mislili? Da li bi se mogle raditi sa onim svježim sirom, poput zagrebačkog?

    OdgovoriIzbriši
  20. Moze svaka vrsta svjezeg sira, kao i skuta :)

    OdgovoriIzbriši
  21. poštovana anita!
    imam gljivice na noktima ruku, kao posljedica uzimanja kortikosteroida radi sarkoidoze koja je sada u remisiji. zanima me da li anti-candida dijeta i pripravci koje navodite uz nju su korisni i kod infekcija noktiju. također s obzirom na svoju osnovnu bolest zanima me da li smijem na tako restriktivnu dijetu. svaka pomoć je dobrodošla, nokti mi propadaju iz dana u dan unatoč lijeku koji redovno nanosim. totalno sam očajna! :(
    unaprijed zahvaljujem!

    OdgovoriIzbriši
  22. Lepinjice su PREzakon! Malo sam unijela mašte: u jednoj sam varijanti stavila malo osušenog vlasca u smjesu, a u drugoj posipala sezamom! MLJAC! ;)

    OdgovoriIzbriši
  23. pokušala sam napraviti lepinjice i nisam sigurna da bi to trebalo imati takav okus. Trebaju li biti malo "vlažne" iznutra ili moraju imati teksturu baš kao nekakav klasični kruh?

    OdgovoriIzbriši
  24. Upravo se peku, ja sam umiješala naribanu tikvicu... Izgledaju mi savršeno..

    OdgovoriIzbriši
  25. ja sad redovno radim ove lepinjice,kupila sam sam i tvoju kuharicu i samo neka znaju svi ja sam se preporodila od kad ne jedem ugljikohidrate i šećer,svi tvoiji recepti su zakon.zahvana sam ti i dobro je da si sve podjelila s nama

    OdgovoriIzbriši
  26. Draga Anita, da li su ove pogacice jako kaloricne? Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  27. Draga Anita!
    da li mogu poslužiti i sitne zobene pahuljice umjesto mekinja(imam pakovanje koje bi htjela iskoristiti)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pahuljice imaju puno više škroba nego mekinje, pa onda taj kruh neće biti LCHF. Ali napravite ga i dajte ukućanima neka pojedu, nemojte ništa bacati...

      Izbriši
    2. Hvala na brzom odgovoru!
      napravila sam danas pogačice,jako mi se svidja okus pa ću nabaviti i mekinje za originalan recept!
      Tek sam otkrila vaš blog i cijelu ovu ideju,pa još čitam o svemu i razmišljam!

      Lijepi pozdrav!

      Izbriši
  28. Hvala Anita, tek sam vas danas pronašla, presretna sam. Cijelo jutro sve uredno čitam i oduševljena sam. Hvala, lijep pozdrav vama i svim sudionicima bloga.

    OdgovoriIzbriši
  29. Jel mogu jestu zobene pahuljice i jogurt na lchf prehrani? Naime svako jutro to doručkujem doduse s bananom pretpostavljam ds njih moram u potpunosti izbaciti:( a sta je s ovim drugim? Namjeravam ptic na lchf prehranu zbog nadutosti trbuha a ne zbog mršavljenja. .hvala i lijep pozdrav. Valentina

    OdgovoriIzbriši
  30. @Valentina:

    http://istineilaziohrani.blogspot.com/2010/05/zelena-kura.html

    Ovo je odličan način da se riješite nadutosti, mene je isto mučila i znam da će Vam ova ''kura'' pomoći. Provodite ju bar mjesec dana: bez mliječnoga (osim domaćega kefira i masla/maslaca), bez orašastih plodova i bez voća i korjenastoga (škrobnoga) povrća.

    Kupovni jogurt i zobene pahuljice sigurno Vam ne će pomoći, dapače, vjerojatno su Vam pahuljice jedan od UZROKA nadutosti.
    Domaći kefir je nemjerljivo bolji izbor od jogurta.
    Jedite masnoće koliko god Vam treba za sitost - nemojte biti gladni - kombinirajte ih s sa dosta zelenoga lisnatog povrća. Ne gladujte i ne ćete mršavjeti ako nemate višak masnoće u tijelu.

    U početku će Vam biti teško bez nekih namirnica, ali ćete uživati već nakon 3-4 dana privikavanja. Ja ''ulazim'' u peti mjesec kure, a uopće nisam planirala ni blizu toga. Mislila sam da ne ću moći dulje od samo jednoga mjeseca! I ne kanim stati na ovome. :D

    Sretno!

    OdgovoriIzbriši
  31. Danas napravio zobene lepinjice i mojoj radosti nema kraja....predivno. Radio sa duplom dozom za citavu porodicu...Hvala za ovaj vrhunski recept. Pozdrav!
    Branislav

    OdgovoriIzbriši
  32. Postovanje,

    da li se u ovom receptu mogu koristiti ovsene pahuljice, odnosno da li se uopste trebaju koristiti ovsene pahuljice, nisam sigurna da znam da li postoji razlika izmedju mekinja i pahuljica? hvala najlepse

    OdgovoriIzbriši
  33.  Lepinjice su izvrsne. Iznenadjujuce ukusne. Nisam ocekivala. Na lchf u sam vise od mjesec dana. Skinula sam 7 kg. Osjecam se odlicno. Priznajem prvih 15 ak dana je bilo uzasno tesko, valjda je kod mene trebalo duze da se rijesim te psihicke ovisnosti o ugljikohidratima. Sad je sve uredu, vise se ni ne vazem, nije mi bitno koliko cu smrsat ni u kojem roku, jednostavno ne razmisljam o tom jer se osjecam dobro..Kad se samo sjetim svih onih dijeta gdje sam brojala kalorije, pazila da ne jedem iza 6, vagala svaki gram, a gladovala i visila po forumima trazeci recepte, umirala za hranom, brojala minute do sljedeceg obroka. Nikad vise!!! Drago mi je da sam otkrila ovu prehranu. Ne ovo za mene nije dijeta jer ja nisam gladna ni zeljna nicega. Lepinjice su izvrsne, ovo je prvi put da sam si napravila nesto 'krusno' pa me iznenadilo kak je fino. Napravila si pastetu od tune i s tim mazuckala. Izvrsno. Ali necu pretjerivat s tim. Jednom tjedno kad zelim sendvic ili namaz. veliki pozz i hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  34. Draga Anita, molim da pojasnis sto upisati pod url jer ne zelim pisat anonimno :-) probala sam ime al ne ide.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako ne ide? Odabereš ime/URL, otvori ti se prozor, ukucaš neko ime u dio "ime", u dio "url" ništa ne ukucavaš, i prtisneš "nastavak" - evo, vidiš i ja imam ime :D

      Izbriši
  35. Pozdrav! Ne razumijem nesto kod posija/mekinja: kaze 54,6 UH, od cega 1,3 seceri i 11,8 vlakna. A što je ovih ostalih 40-tak grama UH?
    Pšenične imaju "povoljniji" omjer, ali s njima ništa ne ispada dobro, daju neku vlažnost smjesi i lepinjice se ne dignu i imaju okus potip posijama, iako se samo dio psenicnih doda.
    Unaprijed hvala na objasnjenju za UH u zobenim posijama.

    OdgovoriIzbriši
  36. OK, nema objašnjenja, ali koliko vidim u onoj finskoj tablici, ima preko 40 g škroba:http://www.fineli.fi/food.php?foodid=170&lang=en.

    Je li netko možda pokušao raditi ove lepinjice, ali umjesto posija staviti kokosovo brašno ili psyllium (ili oboje?). Kombinacija posija i psylliuma ne valja, dignu se i onda padnu, odnosno velika rupa se dogodi u njima. Do sad nisam radila s kokosovim brašnom (pravim, ne ribsnim kokosom), pa ne znam kako bi se ponašalo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Probaj pa nam javi
      Sretno

      Izbriši
    2. Antonija ima na blogu raznih recepata bez mekinja, sa kokosovim brašnom i drugim sastojcima, pa isprobajte. Tijesto treba biti dosta gusto da se ne bi dogodilo da se digne pa padne.

      Izbriši
  37. Anita, hvala! Probala sam u ovaj recept staviti kokosovo, zanimljivo je. Tvrđi su, jasno, ne onako pahuljasti, ali fini. Mogu se prerezati i namazati finim maslacem, a ovako suhi dobro dođu za kad se ide na put.

    OdgovoriIzbriši
  38. Da li su zobene mekinje gluten-free?

    OdgovoriIzbriši
  39. Poštovana Anita, htjela bih prijeći na LCHF prehranu no imam jedan problem - intolerantna sam na mlijeko i mliječne proizvode (kravlje, kozje, ovčje). Jedino što konzumiram od mliječnih proizvoda je mozzarella od bivoljeg mlijeka na koje se intolerancija nije pokazala. Kako raditi obroke u kojima je većinom zastupljen sir ? S čime ga mogu zamijeniti u receptima? ili samo da ga izbacim iz sastava? Npr. zobene lepinje....da li mogu koristiti spomenutu mozzarellu?

    OdgovoriIzbriši
  40. Draga Anita,
    htjela bih vas pitati- imam jedan svoj recept, pa me zanima koliko je "ispravan" nutritivno. To su kao faširanci- 2 jaja, 1 naribana tikvica,žlica brašna indijskog oraščića, malo mas.ulja, malo praška za pecivo, sol, i kokosovog brašna koliko popiju- uvaljano u mljeveni sezam i pečeno na maslinovom ulju. Jako fino bude :)

    OdgovoriIzbriši
  41. Draga Anita,
    javljam se iz Skoplja. Vec jednu nedelju citam o novom nacinu ishrane za mene. Ja sam dijabeticar vec 20 godina i borim se sa ovom bolescu. Danas sam napravila Oopsie kruh i mora da napisem preukusno. Hvala Vam. Izvinite no meni nije jasno sta je to zobni posija dali su to OVESNI TRICI. Koda nas u Makedoniji ih tako zovemo. Izvinite na ovo pitanje no zelim da napravim Zobene lepinjice koje sve prijateljice na bloku imaju pozitivna iskustva. Srdacan pozdrav iz Skoplja.

    OdgovoriIzbriši
  42. Pozdrav.pitanje za anitu ja sam nekih petnestak dana na lchf prehrani i već sam izgubila 6 kg.uopšte mi nije teško i prije toga sam mogla danima ne jest hljeb ali sam jela integralni hljeb od heljde.ječma pšenice.kukuruznog brašna sama sam ga pripremala i jela u minimalnim količinama.kao i za doručak palentu preljevenu jogurtom i puno svježeg sira.to sam najviše jela izgleda da sam sve pogrešno radila i previše dobila na težini u mojoj prehrani je bilo dosta krompira riže voća i sve ostalo .nisam se nikad pretrpavala a mislila sam da se zdravo hranim.izbjegavala sam masnoće mislim na masno meso puter domaći kravii kajmak itd.imala sam velikih stomačnih problema sa probavom i stolico ja sam mislila da je to sve zbog odstranjene žučne kese.al sad ovih petnaest dana se super osjećam nemam nikakvih problema samo sam se u početku bojala te masnije hrane zbog mog povišenog pritiska jer trošim lijekove za prit..samo me zanima dal se u ovoj lchf ishrani smije koristit domaći kravii kajmak ili maslo...unaprijed hvala i sve pohvale za savjete i recepte..hvaaàlaaaaa

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.