nedjelja, 23. listopada 2011.

Rođendanski meni

I tako je došlo vrijeme za proslaviti još jedan rođendan. Kako drugačije nego uz drage prijatelje, dobar zalogajčić i čašu (ili dvije) dobrog vina. 

Evo što je bilo na meniju. Zapravo sve vrlo jednostavne stvari jer se meni ne da raditi komplicirana jela i ukrašavati kolače do besvijesti. Ali bilo je fino.
  • punjena jaja sa kozicama
  • narezani sir parmigiano reggiano, domaća kuvana slanina i sremska kobasica
  • sir brie 
  • kiseli krastavci, masline
  • dimljeni losos
  • grčka salata
  • zelena salata
  • kruh od sjemenki i badema
  • marinirani pečeni svinjski kare
  • šampinjoni u vrhnju
  • marinirani pečeni pileći bataci
  • umak od creme fraiche i ajvara
  • čokoladna torta sa orasima i narančom
  • kokosove kuglice
  • bounty čokoladice 
  • crno ekološko vino
  • za dojilje cider - fermentirano piće od kruške
  • cappuccino

Naravno da je sve bilo LCHF. Sjedili smo satima i jeli bez onog osjećaja težine u želucu i napuhanog trbuha što je neminovno nakon hrane koja se sastoji od tijesta – šećera, brašna, margarina, rafiniranih ulja i ostale anti-hrane.

Evo recepata:

Punjena jaja sa kozicama
Skuhati jaja utvrdo. Prepoloviti, izvaditi žumanjke, izmrviti ih pa ih pomiješati sa creme fraiche, majonezom, malo senfa, limunovog soka, sol, papar i svježe kozice. Smjesom puniti polovice bjelanjka, ukrasiti sitno narezanim peršinom.

Grčka salata
Krastavac, rajčice, paprike, crveni luk, crne (neobojane) masline i feta sir. Začiniti sa maslinovim uljem, limunom, sol, papar.

Šampinjoni u vrhnju
Očistiti i narezati šampinjone, popržiti ih na maslacu. Dodati sol, papar i creme fraiche.

Čokoladna torta sa orasima i narančom
(Ovo je torta po Vladkinom receptu, definitivno najbolja LCHF torta do sada)
Sastojci:
8 jaja
250 g tamne čokolade 70 %
250 g mljevenih orasa
1 veća ili 2 manje naranče
zaslađivač na bazi stevije i eritritola u količini koja zamjenjuje 200 g šećera
500 ml slatkog vrhnja

Postupak:
Istući snijeg od bjelanjka. Istući žumanjak sa sladilom. Dodati ribanu ili mljevenu čokoladu, mljevene orase i koricu naranče. Na kraju dodati snijeg od bjelanjka. Peći u kalupu za tortu na 200 stupnjeva 30 – 40 minuta. Kad se ohladi preliti iscijeđenim sokom naranče. Namazati tučenim slatkim vrhnjem i posuti narezane listiće čokolade. Torta se može ukrasiti i narezanim ploškama naranče.

Bounty čokoladice
Sastojci:
250 g maslaca
1 dl slatkog vrhnja
250 g kokosovog brašna
zaslađivač na bazi stevije i eritritola u količini koja zamjenjuje 200 g šećera
200 g tamne čokolade 70 %

Postupak:
Na laganoj vatri otopiti maslac, vrhnje i sladilo. Kad zakuha maknuti sa vatre i umiješati kokosovo brašno. Izliti u pleh obložen sa papirom za pečenje. Staviti u frižider da se stisne, oko 2 sata. Izvaditi iz frižidera. Preokrenuti kolač na dasku za rezanje obloženu papirom za pečenje. Narezati kolač na kocke. Otopiti čokoladu u posudi uronjenoj u kipuću vodu. U pomoć dvije viljuške uvaljati svaku kocku u čokoladu i odložiti je na pladanj obložen papirom za pečenje (inače se čokolada zalijepi za pladanj). Ostaviti u frižideru da se stisne. 


Ma hrana je zapravo manje bitna. Ono što me veseli je okupljanje dragih prijatelja, uz pokoji zalogajčić, čašu dobrog vina i laganu glazbu u pozadini… 

Hvala društvo, baš nam je bilo super :)

24 komentara:

  1. Najsretniji rođendan i još puuuuuuno najsretnijih rođendana ti želim, naša LCHF ambasadorice! :-))) I hvala ti na ovim lijepim receptima.

    OdgovoriIzbriši
  2. Sretan rodjendan a ne bih se pozalila da sam uz djakonije i narvano divno druzenje bila prisutna:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Anita, sretan ti rođendan i vesela mi i zdrava bila. :D

    Pepica

    OdgovoriIzbriši
  4. Sretan, najsretniji rođendan i od mene, draga Anita, uz ispunjenje svih želja koje si sama poželjeti možeš :)
    I sad moram ić napraviti neki LCHF slatkiš, jer mi sline cure samo od čitanja ovog teksta...
    :)

    OdgovoriIzbriši
  5. ANITA SRETAN ROĐENDAN I OD MENE SA MALIM ZAKAŠNJENJEM!JA STALNO KASNIM PA I SAD NE!

    ANITA JE NAŠA *

    OdgovoriIzbriši
  6. Sretan Vam rodjendan od srca :)
    Nedavno sam otkrila Vas blog i pokusat cu prijeci na lchf nacin prehrane, naime nakon poroda sam imala 20ak kilograma viska za skinuti, nisu se micale sve dok nisam ponovo uvela treninge 5 puta tjednoni tako sam kroz 8 mjeseci skinula 23 kg jer sam jedino uz pomoc treninga uspjela biti u kalorijskom deficitu (veliki sam gurman i dijete kod mene ne dolaze u obzir :) )
    Trenutno imam 57 kg na 1,62 m, htjela bih skinuti jos 4-5 kg iako vec vizualno izgledam atletske gradje i mjerenjem udjela masnog tkiva je ustanovljeno da imam samo 18%....
    Treneri me uvjeravaju da nemam toliko za skinuti i da je kilaza samo brojka, a i stanem u svu odjecu koju sam nosila sa 5 kg manje.
    Molila bih Vas za savjet: je li da idem na ZK ili je u mojem slucaju bolje da ukljucim standardnu lchf prehranu?

    OdgovoriIzbriši
  7. Gospođo Anita sretan rođendan, imam pitanje što mislite o carb loadingu? I što mislite o mlijeku s podvrstama caseina a1 i a2 i kako te razlike utiču na maslac i druge proizvode dobivene od mlijeka?
    hvala

    OdgovoriIzbriši
  8. Pozdrav,da li je moguće da umjesto stevije i eritritola u ovu tortu kao zaslađivač dođe med?? Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  9. @ moguće je ali to onda nije LCHF. iako je med svakako zdraviji nego šećer, ipak podiže inzulin što djeluje negativno na tijelo. ali povremeno kolač zaslađen medom za djecu i za odrasle koji ne trebaju mršaviti može, dok za one koji trebaju mršaviti ne može.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pozdrav,
    Evo da se i ja pridružim rođendanskoj čestitci ženi koja mi je promijenila pogled na prehranu :))) Sretan rođendan! Krasan meni :))) Prije godinu dana otkrila sam vaš blog i trenutno sam lakša punih 10 kg.
    Zanima me doziranje Stevie u prahu jer je planiram naručiti. Količina Stevie naspram šećera. Dosada sam koristila samo tabletice za kavu.
    Sada gledam vaš recept za tortu i nije mi jasna baš čokolada 70%. I te čokolade sadrže u sebi šećer. Mislite li na čokoladu s fruktozom ?

    Lijep pozdrav :)))

    OdgovoriIzbriši
  11. @ marija hvala i čestitam na minus 10 kg :)
    stevije ima u raznim jačinama ili koncentracijama, ja imam jednu koja je 330 puta slađa od šečera. teško je pričati o doziranju, najbolje malo posuti pa isprobati pa opet posuti pa isprobati.

    da, i čokolada sa 70% kakaa sadrži šečer, negdje oko 50 g u 200 grama čokolade koliko ide u cijelu tortu. torta je bila za najmanje 20 porcija, što znači da je bilo samo 2,5 g šečera po porciji. osim toga torte se ne jedu svaki dan, pa ni svaki mjesec ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. nasla sam ponegdje da se moze koristiti fruktoza, pa me zanima da li je to tacno? ne znam gdje bih nasla steviju da kupim?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @ Nikako koristiti fruktozu, od nje se dobiva masna jetra :/
      Steviju možete kupiti ovdje
      http://www.stesweet.hr/
      ili http://www.stevija.com/shop/index.php
      ili u biljnim apotekama, obično imaju Kalovu u prahu.

      Izbriši
  13. Ja sam imala frke s tortom, ispala mi je dosta suha, odnosno sok se nikako nije mogao upiti u tijesto
    Sve u svemu, nisam dobila narocite pohvale :( ali me tijesi da ju smijem jesti

    OdgovoriIzbriši
  14. Ne znam gdje bi postavila ovo pitanje, no zanima me ako mi možete pomoći oko ajvara. Šta staviti umjestno suncokretovog ulja? Da li mogu mast ili maslinovo ulje? Uskoro se kupuju paprike pa pomažite molim vas. Hvala! :))

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga Anita...
    ne znam točan datum....ali +/- koji dan se računa, zar ne? :)
    U naslovu posta "rođendanski meni" stoji 23.11.2011.

    Sretan rođendan ti želim!!!!

    Puuuno zdravlja (uz LCHF), uspjeha u poslu i privatno, sreće, ljubavi i mira želim!

    OdgovoriIzbriši
  16. Hvala Candy ♥ Točan datum je 24.10. i prošle godine je padao u ponedjeljak pa se društvo skupilo dan ranije :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Draga Anita!

    Malo sam pričekala s tvojim odgovorom Candy i tako saznala točan datum tvojeg rođendana. I ja ti želim puno zdravlja i zadovoljstva u životu, puno uspjeha u svim sferama života!

    Sanja

    OdgovoriIzbriši

  18. Draga Anita,

    evo i ja se pridružujem lijepim željama povodom Vašeg rođendana.
    Vidimo da ste se lijepo proveli, predivno počastili goste, a i nama
    dali nekoliko recepata.

    Puno zdravlja i sreće u daljnjoj karijeri.

    MEC

    OdgovoriIzbriši
  19. Zdravlja,srece,veselja i primal hrane od srca zeli moja malenkost

    OdgovoriIzbriši
  20. poštovana g.anita mene zanima ovo slatko vrhnje?koje se koristi naime kod nas imamo samo biljna vrhnja a kako se prave vrhnja u kućnoj radinosti to neznam i nije mi jasno kako praviti maslac ako mlijeko ne skuhamo i poberemo kajmak inače i ja dobavljam domaće mlijeko pa bi ovo bila jako vrijedna informacija,
    unaprijed hvala

    OdgovoriIzbriši
  21. ajme koji divan jelovnik. Totalni sam pocetnik u LCHF prehrani. Skuhala sam fini LCHF rucak; cvjetacu sa mljevenim mesom - zapeco sa naribanim sirom, i salatu. I sad uz kavu pita mene suprug; "i kaj se sad jede slatko po toj tvojoj novoj metodi?" a ja na to otvorim ove predivne recepte slastica! Hvala puno na ovim tekstovima, i receptima. Veselim se novim istrazivanjima i podhvatima.

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.