petak, 4. ožujka 2011.

Vase price: iskustva sa LCHF prehranom 2



Silvija, 26 godina, Zagreb
Drago mi je sto mogu ovu pricu podijeliti sa svima, u nadi da cu uspjeti olaksati barem nekolicini ljudi njihove patnje (bilo to debljina, dijabetes ili nesto trece). U mojem slucaju to je bila debljina, i pri svakoj pomisli na mrsavljenje svi pomislimo odmah na gladovanje, odricanje, blagim rijecima mucenje... Tako je bilo i u mojem slucaju dok nisam sasvim slucajno naletjela na Anitin blog. Njezine rijeci kao da su u mojoj glavi otjerale maglu i sve je odjednom postalo tako jednostavno, moja patnja u gladovanju je prestala, jer sam prije otkrica LCHF doslovno svaki dan gladovala, brojala kalorije itd..

Napocetku mi je bilo jako tesko prihvatiti cinjenicu da mogu jesti i pritom mrsavjeti, no odlucila sam pokusati jer mi je sve zbilja imalo smisla! Pomislila sam sto mogu izgubiti, osim kila, nista!! Prvi dan sam bila presretna, napokon nisam gladna!! Mogu jesti, i da, pritom se bacila na sir, vrhnje i spek (mljacc), koja ironija, smijala sam se samoj sebi! Moj osmijeh je postao jos bolji i veci kad sam na vagi vidjela kako brojke lagano klize prema dolje, a muzevoj sreci nije bilo kraja jer kako je on sam rekao, nisam ljuta i ne „grizem“ sebe i sve okolo sebe, zapravo sam bas suprotno, postala jedna sretna i energicna zena. O tome koliko sam si poboljsala zdravlje mogla bi napisati tri stranice, nisam vise depresivna osoba, bolova u nogama i grceva vise nema, bolovi u ledjima kao rukom odneseni, nisam napuhnuta, nema pmsa i svih tegoba vezanih uz pms, nema one „tezine“ i sve obavljam s lakocom, jednostavno prstim od energije!

Jednostavno napisano moje iskustvo s LCHF je samo pozitivno, i iskreno LCHF cu prakticirati do kraja svojeg zivota (barem se truditi) jer mi je doneslo samo dobre i pozitivne stvari u njemu, najvise mi je nekako drago sto sam se uspijela izvuci iz kruga depresije u kojem sam zaglavila vec duzi period i imala nagle promjene raspolozenja. Nemogu opisati kako mi je drago sto ja opet mogu biti ja! I da vjerovali ili ne, nisu mi trebale tablete, jednostavno prehrana je bila dovoljna da me izvuce!! Od kada sam otkrila ovu „jednostavnu formulu“ u 9. mjesecu 2010, kao od sale su se 26 kilograma istopila sa mene u roku od 6 mjeseci. Bez gladovanja, bez nekakvog mucenickog vjezbanja, ironicno zar ne? Jos moram napomenuti da mi je posebno draga cinjenica, da otkako smo na LCHF, nitko nije bio bolestan, niti jednog jedinog dana, doktorima idemo samo na obavezne kontrole. Stvarno sta li jos moram reci o LCHF?

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Mina, 38 godina, Bergen (Norveska)
Danas je mesec dana mog LCHF-ovanja i skoro mesec druzenja sa vama. Pa evo podnosim izvestaj postignutog! Smrsala sam 7,4 kg, u struku izgubila 9 u bokovima 6 cm. Nadutost stomaka je potpuno nestala, stomak je potpuno ravan. Biohemijske analize pokazuju milion crvenih krvnih zrnaca vise nego pre dva meseca, holesterol manji za 1,5 , secer za 2, natrijum koji je bio u manjini dosao je na normalu (iako i dalje nejedem so), transaminaze pefektne, kreatinin (jako bitan za moje bubrege) kao kod bebca, trigliceridi smanjeni za trecinu!

E sada malo o onome sto me je pratilo ovih mesec dana! Na samom pocetku strasan umor, pospanost, glavobolja u prva tri dana, gorak gotovo metalan ukus u ustima i osecaj da cu pojesti sve pred sobom, povremen bol ispod desnog rebarnog luka! Sada, energije da jedva uspem da se preko noci zadrzim u krevetu 5-6 sati (sreca nemam muza inace bi me ostavio, auto sam potpuno izbacila iz upotrebe (trazi mi telo fizicki angazman) bol ispod rebarnog luka je nestao, glavobolja takodje, glava ne boli vise, ten nikada bolji, zelje za slatkisima nema a i ono malo celulita koji se jedva primecivao kada bi se ustinula je nestao. Kafa je takodje postala proslost!

Jos koja rec sta sam jela. Dobar jutarnji kruh sam spremila jednom, bez cimeta bi ga i mogla, sa cimetom nikako, nisam ga vise ni koristila. Pila sam jogurt sa 3,9 mm 3 puta nedeljno, maline svako drugo jutro u smoothiju, u jedan obrok ubacivala sir (svezi, kackavalj, mozzarelu) i jako vodila racuna o kombinaciji hrane. To prakticno znaci da nisam mesala ribu sa mlecnim proizvodima niti kupus sa ribom. Uz ribu sam jela, blitvu, spanac, rendani celer, przene tikvice. Pila sam po dve solje zelenog caja dnevno, ostalo vodu.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Jelena, 49 godina, Beograd
Kao dete bila sam mrsavica koju su terali de jede, a od puberteta pocinje postepeno problem sa viskom kilograma. Prvo 1-2, da bih unazad 15ak godinam, sa tri porodjaja iza sebe, i s godinama taj visak bio konstantno sa manjim prekidima oko 20-30 kg. Napominjem da sam visoka pa mnogima taj visak ne deluje da je toliki. Glavni problem: iako lici da bi mi glavni problem trebao biti skidanje kg, meni je glavni problem bio taj sto nisam imala dobru kontrolu nad onim sto radim (jedem). Kao nekome ko je profesionalno uspesan i efikasan, imam veliku porodicu, sa svim sto obaveze u porodici podrazumevaju, jasno mi je da sam u mnogome control freak i navikla sam da imam kontrolu nad svim sto radim. Oko unosa hrane kontrolu nikako nisam imala i to mi je bio najveci problem: kako (opet) steci kontrolu?
Iskustvo sa dijetama:
Redukcione dijete (smanjenje kalorijskog unosa, od svega pomalo raspodeljeno u 5 obroka, pod nadzorom jednom dr. Pfaf, a druga dva puta kod lekara u D. Zdravlja): hrana je bila raznovrsna, gubitak kg je postojao, a glavni problem je bio skoro konstantan osecaj gladi uz povremena brljanja, grizu savesti i sve sto s tim ide. Gubitak kg do 14 kg u periodu nekoliko meseci. Naravno prekid dijete usledi posle znacajnijih brljanja, uz osecaj krivice, povratak starim obrascima i svakako jo-jo..

Protekal: hrana koja nije sasvim neukusna, ali vestacko kako jeste (sve je u kesicama: proteinski praskovi koji dodatkom vode postaju: hlepcici, supa, milk sejk i sl) monotono i nezanimljivo. Osecaj gladi mali i izdrzljiv. Gubitak kg fascinantan: 5 kg za 5 dana. Problem:znacajno pogorsanje zdravlja posle 5 dana dijete, odnosno aktiviranje lupusa koji je pre toga bio u remisiji 4 godine. Naravno: hitan prekid dijete i visenedeljno vracanje bolesti pod kontrolu..

Zelena kafa: nista, prijatna kafica, ali efekti nikakvi.

Montinjak: prijatno iskustvo u smislu da je hrana ukusna, ali gubitak kg prakticno nepostojeci, i osecaj gladi povremeno prilicno snazan.

Gladovanje: u par navrata sam gladovala po nekoliko dana, najduze 11 dana. Gubitak kg: oko 4 kg, i to u pocetku. Osecaj je bio interesantan, posle prva 2-3 dana osecaj gladi se gubi, priliv energije solidan. Ipak, posle 11 dana prekidam: efekta u gubljenju kg nema, a ne mogu bas na duge staze nista ne jesti, javljaju se povremeno, a sve cesce vrtoglavice..

Meseceva dijeta: kao za nekog ko ima iskustvo u gladovanju, nije bilo tesko, ali efekata prakticno nema. Jednom ima, drugi put nema.. Sve u svemu, nikakva korist.
Zdravstveni rizici: nalazi krvi su mi oduvek bili u granicama normale. Ipak, bolujem od koznog oblika lupusa zadnjih 7-8 godina, i sa prosirenim venama imam problema od ranije mladosti, a operisala sam obe noge pre dve i po godine. Pri prelasku na lchf cela ideja mi je delovala prilicno sumanuto i bila sam vrlo skepticna. Svideo mi se deo o sto manje rafinisanim namirnicama, ali onaj deo o malo UH, a posebno puno masnoce: to mi je bilo vrlo sumnjivo. Ipak, zainteresovala sam se, za svaki slucaj uradila analize krvi pre prelaska na lchf, pa prvi put posle mesec dana lchf, i poslednji put pre nekih mesec dana.
Od 1.09.2010. sam striktno na lchf. Prva nedelja je bila neobicna, imala sam smetnji sa probavom. Posle se to regulisalo izvanredno, sto vazi i danas. Dakle, u tom periodu sam izgubila oko 12 kg, skokovito, sa povremenim periodima stagnacije. U periodima kada nisam slabila jednostavno sam se i dalje hranila lchf i ti periodi su spontano prolazili i opet je dolazilo do gubljenja kila. Uz promene u ishrani jos tri clana porodice su se samo delimicno pridruzila, odnosno samo su smanjili unos UH. Vec i to je bilo dovoljno za gubitak kilograma, tako da smo u tom periodu (od 1.09.) nas cetvoro ukupno izgubili preko 40 kg!! Osecaj gladi je postao sasvim normalan, nema prisile da se ista pojede, zudnje da se neka vrsta hrane (najcesce testo ili slatko) pojede sad i odmah vise uopste nema i iskusenjima svake vrste (kolaci, testa i sl.) odolevam bez ikakvih problema, sto mi je ranije bio najveci problem. Osecam se odlicno, puno energije, sve vreme sam zdrava, nikakvih ni objektivnih, ni subjektivnih smetnji nisam imala. Sto se tice laboratorijskih nalaza, oni su uvek bili u normali, ali su recimo transaminaze bile na gornjoj granici pre prelaska na lchf, a na poslednjoj analizi: holesterol i trigliceridi su se spustili i sad su u donjem segmentu referentnih vrednosti, a transaminaze su u proseku referentnih vrednosti.
Sve su svemu: moje iskustvo sa lchf ne samo da je izvanredno, korisno i prijatno, vec sam zakljucila da je to jedna od najznacajnijih stvari koje sam promenila u svom zivotu.


.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

3 komentara:

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.