četvrtak, 3. ožujka 2011.

Vase price: iskustva sa LCHF prehranom 1



U slijedecih nekoliko postova cete moci citati iskustva sa LCHF prehranom koje su neke drage citateljice odlucile podijeliti sa nama. Ovom prilikom im se jos jednom zahvaljujem :)

Sandra, 39 godina, Zagreb
Od 11.11.2010. sam na LCHF prehrani, početnih 85 kg, problemi sa želucem uzrokovani Helyco bakterijom, mučnina, napuhavanje, plinovi, dijareja skoro svaki dan. Tegobe sa kralježnicom i koljenima zbog viška kilograma u vidu bolova i uklještenja svako malo.

Već nakon 3-4 dana prehrane bez šećera i ugljikohidrata nestalo je nadutosti i plinova, probava se normalizirala, stolica normalna 1 x dnevno. Nakon 2 tjedna prvo vaganje je pokazalo 3 kg manje što mi je bio dodatni poticaj, a vaganje prije Božića, dakle 6 tjedana LCHF prehrane, vaga pokazuje 7 kg manje. Problemi sa želucem su nestali, nema više mučnine, žgaravice ni bolova. Nakon 4 tjedna LCHF-a odlazim na sistematski, rezultati: masnoća u krvi sa 7 pala na 5.1, šećer 4,9. Kralježnica i koljena su odlično i više me ne bole.

Do danas 01.03.2011. lakša sam za 13 kg, trenutno imam 72 kg. Odlično se osjećam, puna sam energije, oko mene svi bolesni, gripozni no meni ništa. Čak su moji ukućani bili bolesni, meni ništa. Jako sam zadovoljna ovim načinom prehrane, nisam ni u jednom trenutku bila gladna niti se osjećala loše i zato ću se tako hraniti i dalje. Uz ovu prehranu sam počela intenzivnije plivati, saunirati i šetati po prirodi sa psom jer me energija jednostavno tjera na kretanje.

Cilj mi je skinuti još 5 kg do proljeća što neće biti nikakav problem. Ponekad si priuštim i pokoji kolač (za sada samo LCHF kolači) a sa vremenom ću si priuštiti i šnitu kruha kojeg sama pečem ili integralne tjestenine. No ne baš previše jer sam primijetila da mi od takvih ugljikohidrata počinju tegobe sa želucem po čemu se može zaključiti da meni osobno šećeri i ugljikohidrati iz žitarica ne odgovaraju. Ustvari, meni koja sam obožavala tjesteninu u svim oblicima više uopće ne nedostaje. Obzirom da jedem puno više povrća, mislim da su mi ti ugljikohidrati sasvim dovoljni.

Željela bih samo još spomenuti i moju mamu koja ima 60 godina i bila je dijabetičar. Šećer joj je varirao između 7-10 jer je ona i inače jako pazila na prehranu kako bi izbjegla uzimanje lijekova. Šećer joj se pojavio u zadnjih 5-6 godina. Prihvatila je LCHF, skinula 7 kg i skroz regulirala šećer koji joj sada ne prelazi 5. Prezadovoljna je sa ovim načinom prehrane toliko da kad zove obitelj na ručak, svi jedemo LCHF.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

D.M. 28 godina, Rijeka
Imam 28 godina. Oduvijek sam jela dosta voća i povrća, dosta riže i tjestenine, malo ribe, malo mesa, malo mliječnog - light naravno, puno vode, gotovo nimalo masti. Trebam napomenuti da sam namjerno izbjegavala sve masno da se ne udebljam, od običnog ulja u salati do bilo čega prženog. Nastojala sam izbjegavati i slatkiše, tako da sam povremeno uzimala po nekoliko kockica čokolade ili keksa, a rijetko kolače i peciva. Kretanje - kako bih stigla, uglavnom pješačenje, i katkad vježbanje kod kuće. Nisam nikad imala prekomjernu težinu, ali sam uglavnom nastojala što manje jesti. Nisam imala ni nekih zdravstvenih poteškoća.

Međutim, u zadnjih par godina, počeo se sakupljati celulit, pa i salce na trbuhu (otprilike 2 godine nakon poroda). Suha koža, suha kosa. Napadaji gladi ubrzo nakon jela, uz nervozu i tresenje ruku. Po krvnim pretragama, nizak šećer i malo povišen kolesterol, ostalo sve u redu. Krenula sam na LCHF iz ljubavi prema siru i orašastim plodovima, koje sam do tada izbjegavala. Izbacila sam šećer, kruh, tjesteninu itd. Nakon nekoliko tjedana celulit se gotovo sasvim povukao (bez dodatnih aktivnosti), trbuh se vratio u mladost. Koža divna, kosa mi je postala normalna. Kad ogladnim, samo sam gladna, a ne neuračunjiva, i mogu dočekati jelo.

Gotovo i nemam potrebu za slatkim, možda jednom tjedno uzmem kockicu čokolade. Manja količina hrane me zasiti. Puna sam energije, a PMS simptome već dugo nisam primijetila. Što se voća tiče, jedem uglavnom sezonsko - kad mi se jede. Mahunarke također, ali to je otprilike jednom u dva tjedna. Najviše jedem povrće, ribu i orašaste plodove. Krvne pretrage nisam još ponovila, to radim samo kad me doktorica natjera. A otkad sam otkrila da svinjska mast briše borice oko očiju i usta, nitko sretniji od mene! Uglavnom, već 6 mjeseci prakticiram ovaj način prehrane. U prvih mjesec dana sam primijetila najznačajnije promjene, koje su se sada ustalile. Ovaj način prehrane meni osobno jako odgovara i izvrsno se osjećam!

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.

Tea, 27 godina, Zagreb
Jako sam visoka i uvijek vitka, 184 cm, 69-70 kg. Nikad nisam imala vecih problema sa kg, no znala sam varirati do 5 kg u plusu/minusu (uvijek preko zime nabacim tih nekoliko kg viska, jer su UH bili moji najdrazi prijatelji). Nekih pola godine prije otkrivanja LCHF (u 09 mj 2010g), bila sam pola godine na Montignacu odnosno nakon citanja njegove knjige, usvojila sam nove navike o namirnicama sa visokim/niskim GI + namirnice koje se ne smiju kombinirati. No onda sam na Coolinarki otkrila raspravu i krenula citati blog - procitala ga u dahu i odonda ga pratim. Ustvari, bila mi je jaaako logicna cijela ta muljaza i napad na prirodne masnoce, crveno meso i jaja + uzdizanje na pijedestal "zdrave" UH. Naime iz osobnog iskustva mogu potvrditi da su bijelo brasno i secer + svi oni razni dodaci i aditivi cisto zlo i kemija koja te navuce kao ovisnika. Dovoljno je da nekoliko dana zaredom jedes takvu hranu i vise jednostavno ne mozes prestati.

Znaci, ja nisam nikad imala vecih zdravstvenih problema (kuc-kuc) ali mi je jaaako pasalo za organizam (i jako sam se dobro osjecala) kada sam prestala jesti light proizvode i zamjenila ih jajcima, domacim vrhnjem i maslacom + maslinovim uljem, a izbacila biljna ulja za kuhanje, krumpir (prije sam ovisna bila) i sve od bijelog brasna (ali bijelo brasno sam izbacila jos na Montignacu). Krvnu sliku sam radila u prosincu i bila je odlicna (uvijek je bila dobra) te u svakom slucaju mi se vrijednosti nisu pogorsale od unosenja zdravih masti. Tih nekoliko kg sam izgubila i rjesila se ovisnosti o UH.

No moram napomenuti s obzirom da se ne debljam toliko lako, ostavila sam u prehrani voce. Ne jedem svaki dan hrpu voca, ali kad mi se jede pojedem kiwi, jabuku, ili sezonsku vocku. S time da banane skoro uopce ne jedem, mozda jednom u mjesec/dva. Isto tako si par puta mjesecno dozvolim integralno tijesto/quinoa/bulgur/leca koje onda uvijek napravim sa povrcem.

Za mene LCHF znaci definitivno izbacivanje proizvoda od bijelog brasna, secera, svih polugotovih "delicija" iz ducana + sve sto se kupuje u vrečici, biljnih ulja, light proizvoda itd. Za mene LCHF znaci uvodjenje u prehranu namirnica u sto prirodnijem obliku: sa mesa ne skidam masnocu ako je ima, ne bojim se jaja, pijem punomasan jogurt/kefir, jedem punomasne sireve, normalno vrhnje, povrce i voce samo sezonsko, itd. Nisam nikad shvatila LCHF kao prehranu gdje se inzistira (!!) na povecanom unosenju masti. Shvatila sam je kao prehranu gdje se bez straha prihvacaju i jedu prirodne masnoce, opet naglasak na prirodno(!!) i neobradjeno.

.•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•..•:*¨¨*:•.


4 komentara:

  1. pa gdje ste bli do sada, ja sam skoro umrla, a sada živim punim plučima i svoj sam gospodar! mirjana

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam se jedan vremenski period izgladnjivala, bukvalno sam jela skoro ništa, nisam imala anoreksiju ali bila sam na pragu anoreksije, na svu sreću to je prošlost, izborila sam se sa tim. E onda sam nedavno otkrila paleo-lchf i shvatila da je to pravi način ishrane za dobro zdravlje. Međutim nije mi jasno zašto imam mučninu i povraća mi se (naravno ne povraćam) ali mi je muka kad jedem masno, npr ukoliko stavim puno masti u hranu, ili kad jedem maslac, zašto mi se to događa?

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Anita,

    na LCHF-u sam malo više od tri tjedna. Zanima me kada mogu očekivati prve "vidljive" rezultate?? Ne primjećujem da mršavim. :( Mooožda -2kg. Mada, super se osjećam i super mi je probava i ide mi glatko hraniti se na ovaj način. Samo me strah da će biti situacija kao sa svim drugim dijetama; izostanak efekta (unatoč treningu i "zdravoj" prehrani) ili kratkotrajni efekt s kontra efektom u konačnici tj. još većim brojem kilograma.

    Inače imam policistične jajnike. Imam i problem s viškom kilograma otkako mi se stanje s jajnicima pogoršalo i otkako sam prestala pušiti (zadnje 2,5 godine. Imam i jako mnogo celulita zbog kojega me sram, skinuti se, Također, imam i obilne i bolne menstruacije, a hormonsko divljanje mi se najviše manifestira kroz promjene raspoloženja i gadnu razdražljivost.
    Super stvar je što nikad nisam bila tip koji se ne može odreći kruha, kolača i slatkog... Nije da ih ne volim, nego nisu nešto za čime bi prvo posegnula. Tako da mi ovaj način prehrane sasvim odgovara.
    Inače treniram 3-4 puta tjedno.

    Kada mmogu očekivati prve rezultate? Hoće li ovakva prehrana utjecati na celulit? Mogu li očekivati da će se i PCOS riješiti?

    Hvala Vam puno na odgovoru.

    Lp,
    AnaM.

    OdgovoriIzbriši

Molim za malo osnovne kulture komunikacije: Ne ostavljajte komentare kao Anonimno; ako nemate profil kliknite na Ime/URL i potpišite se.

Copyright © 2010-2023 Anita Šupe. Podijelite sadržaj s ovih stranica ali obavezno navedite izvor i ime autora.

Informacije sadržane na ovom blogu imaju svrhu općeg informiranja i nisu namijenjene kao medicinski savjet niti kao zamjena za savjet vašeg liječnika.